خريد فرش ماشينى  ,سیگنال فارکس  ,buy glass mosaic tile online  ,Covid 19 Clinic testing and vaccination  ,طراحی وب سایت  ,دستگاه ضبط صدا  ,عکاسی صنعتی  ,آموزشگاه خیاطی  ,download serial irani  ,آبنما خانگی  ,صنایع دستی اصفهان  ,میناکاری  ,
آموزش و پرورش ابتدايي آموزش ابتدايي دانشجويان دانشگاه آزادواحد همدان

آموزش ابتدايي دانشجويان دانشگاه آزادواحد همدان
 

مقدمه
نقش مهم دوره كودكي در شكل گيري شخصيت و رفتار انسان آموزش و پرورش دوره ابتدايي را از اهميت خاصي برخوردار مي سازد . تحقيقات فراوان گوياي اين حقيقت است كه شخصيت و راه و رسم زيستن يك انسان بالغ به ميزان وسيعي در نخستين سال هاي زندگي وي شكل مي گيرد . بنابراين پيشنهاد مي كنند ماهرترين و ورزيده ترين معلمان تعليم و تربيت كودكان دبستاني را به عهده گيرند . برنامه ريزان درسي رشته آموزش و پرورش دوره ابتدايي بر اين باور هستند كه معلم اين دوره بدون تسلط بر روش ها و كسب مهارت هاي لازم براي آموزش دروس ، موفقيتي نخواهد داشت بنابراين در برنامه تهيه شده بر كسب مهارتهاي تدريس تاكيد شده است .

ضرورت و اهميت :

با توجه به آنچه كه در مقدمه ذكر گرديد توليد برنامه كارشناسي ناپيوسته آموزش و پرورش ابتدايي از جهات زير ضروري است :

-    ارتقاي دانش و مهارت آموزگاران داراي مدرك تحصيلي كارداني شاغل در آموزش و پرورش ابتدايي   كشور جهت پاسخگويي به نياز برنامه هاي درسي

-    تحول در سياست هاي برنامه ريزي درسي و تاثير آن در برنامه هاي درسي دوره ابتدايي
-
    نتايج تحقيقات تطبيقي در مورد تاثير سطح سواد معلمان بر پيشرفت تحصيلي دانش آموزان دوره ابتدايي


تعريف و هدف دوره :

دوره كارشناسي ناپيوسته رشته آموزش و پرورش ابتدايي در ادامه دوره كارداني رشته مزبور به منظور ارتقاي سطح دانش ، مهارت و نگرش آموزگاران شاغل به تدريس در دوره ابتدايي طراحي شده است به طوري كه ضمن شناخت نقش خود در فرايند ياددهي يادگيري و آشنايي با شيوه هاي نوين آموزشي و پرورشي و درك ضرورت همره شدن با تحولات علمي و آموزشي روز نسل نوپاي جامعه را در جهت رشد همه جانبه به ويژه توسعه مهارتهاي اساسي رهنمود گردد .

توانايي ها صلاحيت ها :

-         انتظار مي رود پس از پايان دوره ، دانشجو معلمان صلاحيت ها و توانايي هاي زير را كسب نمايند :

   آشنايي با نحوه كسب دانش جهت توسعه دانش آموزي در موضوعات درسي

-    آشنايي با نقش تربيتي جامعه ( نهادهاي اجتماعي ، فرهنگي و .. ) و خانواده و مدرسه

-    شناخت نقش خود به عنوان معلم تسهيل كننده در فرآيند يادگيري

-    شناخت مهارت هاي اساسي فرآيند تفكرپ

-    آشنايي با نظرات و اصول يادگيري در دوره  ابتدايي

-    ارتقاي سطح مهارت هاي حرفه اي متناسب با اهداف برنامه هاي درسي دوره ابتدايي

-    ارتقاي مهارت در برقراري روابط موثر با دانش آموزان و اولياي مدرسه و جامعه به منظور بهبود شرايط يادگيري

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ ] [ ۱۰:۱۳:۴۴ ] [ الهه جعفري جهان ] [ نظرات (0) ]
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
.: Weblog Themes By monoblog :.

درباره وبلاگ

بنده دانشجوي ترم 2 آموزش ابتدايي هستم هدف از ايجاد اين وبلاگ انتقال تجربه از ديگران است
نويسندگان
مطالب تصادفی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 9
دیروز : 0
افراد آنلاین : 1
همه : 2402
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
آرشيو مطالب
امکانات وب